فولاد ایران در مدار صعودی
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، صنعت فولاد در ایران، از همان ابتدای مسیر توسعه و صنعتی شدن خوش درخشیده است؛ به‌ خصوص در اقتصادی که اگر چه سایه سنگین نفت را سال‌ هاست بالای سر خود دارد اما بالغ بر یک سال و نیم است که نگاهی هم به برخی داشته‌ های صنعتی خود کرده است.

در میان صنایع معدنی هم اما، این صنعت فولاد است که سال ‌هاست حرف اول را می زند. شاید به همین دلیل باشد که به یکی از پایه‌ های اصلی فهرست تحریم‌ های اعمال‌ شده علیه اقتصاد ایران تبدیل شده و اهمیت آن برای دشمنان نمایان شده است که اگر فروش نفت را محدود کنند و معاملات نفتی ایران را به صفر برسانند، فولادی‌ها با قدرت وارد عرصه عمل شده و کار را پیش می ‌برند. بدین معنا که تولید می‌کنند و محصولات خود را روانه بازارهای خارجی می‌‌کنند و برای کشور ارز به ارمغان می‌آورند.

 اکنون با گذشت بیش از یک سال از محدودیت‌ های اعمال‌شده علیه اقتصاد ایران، صنعت فولاد همچنان به تولید ادامه داده و صادرات نیز دارد؛ از این رو بخش عمده‌ای از بار ارز آوری کشور را در این شرایط که سخت ‌ترین تحریم‌ ها علیه اقتصاد ایران اعمال شده، به دوش می‌کشد. نگاهی بر فعالیت صنعتی شدن ایران طی دهه‌ های گذشته به خوبی نشان می‌دهد که در ایران، فولاد جزو محصولاتی بوده که از دهه ۴۰، به عنوان چرخه رشد اقتصادی کشور مدنظر قرار گرفته و نشانه توسعه صنعتی کشور بوده است. 

حال در برنامه است که ایران به تولید کننده بزرگ فولاد جهان با تولید حدود ۵۵ میلیون تن در سال ۱۴۰۴ تبدیل شود. این در حالی است که در تقسیم ‌بندی جهانی، ایران دهمین تولید کننده فولاد جهان است و در سال ۲۰۱۹ میلادی، حدود ۲۵ میلیون تن تولید داشته است. بنابراین اگر به تولید ۵۵ میلیون تن که به عنوان هدف رشد میزان تولید فولاد از سوی دولت در نظر گرفته شده، برسند، ایران هفتمین تولیدکننده بزرگ دنیا خواهد بود.





:: بازدید از این مطلب : 101
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: